2015.08.28. - Kerékpárszervizben

2015.08.28. - Kerékpárszervizben

Facebook Tweet
facebook twitter facebook linkedin instagram
Rólunk |  Leckék Webáruház
15. 08. 27.
Szia,

Ma befejezzük a kerékpáros témát, és akárcsak tegnap, most is egy hasznos párbeszédet fogunk elolvasni és meghallgatni, ezúttal kerékpár szervizelés témában. 

Sajnos itt az augusztus vége, ez az utolsó nyári hétvégénk, úgyhogy élvezzétek ki a hétvégét, és pihenjetek egy nagyot! 

Ne feledjétek, hogy szombattól már kapható a nyomtatott magazinunk szeptemberi száma is! 

Jó tanulást!

shadow-space
MAI LECKE

AT THE BIKE REPAIR SHOP

hanganyag meghallgatása: ITT

Technician: Good morning, madam. How can I helpyou?

Customer: Good morning, sir. I ‘m having problems with my bike. I need to have it repaired. I bought it half a year ago, so it is relatively new. 

Technician: What seems to be the problem?

Customer: There is some trouble with the brakes. They don’t work fast enough when I want to stop the bike. Oh, and the lights. They work on and off but I never know whether I will be able to turn the monornot. So I usually don’t ride my bike when it is dark.

Technician: How long have you had these problems?

Customer: Well, the problem with the brakes started last week, but I have had the lights issue for quite a while.

Technician: OK, let me see. How urgent is the repair?

Customer: It’s quite urgent. I’d like to go on a bike tour with my friends next week. But you see, it’s not safe to start a journey with a bicycle which is not perfectly safe to use.

Technician: Yes, I agree. Safety is of utmost importance. I will have to check your bike to find out what causes the problem. If the problem is easy to solve and we don’t need to order extra spareparts, we can repair it in a day or two.

Customer: How long will it take if you need spareparts?

Technician: It depends on what we need. But let’s hope for the best.

Customer: How much will the repair cost?

Technician: You’ve told me you bought the bike half a year ago, haven’t you? The warranty covers the repair then.

Customer: That’s great. When can I come back to pickup the bike?

Technician: I’m not sure. We’ll contact you when it’s ready. Can you give me an e-mail address?

Customer: I’d rather give you a phonenumber. I rarely check my e-mails. It’s 30-1234567. Ms Red.

Technician: Thank you, madam.

IMPORTANT PHRASES

Howcan I helpyou?– Miben segíthetek?

I needtohaveitrepaired.– Szeretném megjavíttatni.

Whatseemsto be theproblem?–Mi baj van vele?

theyworkon and off–hol működnek, hol nem

I neverknowwhether…–Sosem tudom, hogy...

forquite a while– elég régen

OK, letmesee.–OK, hadd nézzem meg.

It’squiteurgent.– Elég sürgős.

It’s of utmostimportance.–Ez rendkívül fontos.

in a dayortwo–egy-két nap alatt

Itdependson…– Attól függ,hogy….

Let’shopeforthebest.– Reméljük a legjobbakat.

That’sgreat.Nagyszerű.

I’mnotsure.  – Nem tudom biztosan.

I’drathergiveyou a phonenumber.– Inkább telefonszámot adnék meg.

I rarelycheckmye-mails.– Ritkán nézem meg az e-mailjeimet.

IMPORTANT WORDS

repair shopszerviz

brake–fék

torepair–megjavítani

toturnthelightson–felkapcsolni a világítást

issue–probléma

biketour–biciklitúra

safe–biztonságos

spareparts–alkatrészek

repair–  javítás

warranty–garancia

shadow-space
Csatlakozz a közösségünkhöz
facebook twitter googleplus
SZERKESZTŐSÉG
5Perc Angol Magazin
[COMPANY_FULL_ADDRESS]
Hétfő - Péntek: 09.00 - 18.00
Szombat: 10.00 - 14.00

KAPCSOLAT
TELEFON  :  +36/1-783-02-07
MOBIL: +36/70-4520474
E-MAIL: nori.szalai(kukac)5percangol.hu
© 2003 - 2018 
Szalai Nóra - 5Perc Angol Magazin
Minden jog fenntartva
Leiratkozás a Napi Leckékről
Címkék:
    nincsenek címkék
Tetszett a lecke? Oszd meg barátaiddal is!
Kapcsolódó anyagok